Jag sparar all min kärlek

Hon såg ut som en gudinna, sjöng som en gudinna och var ouppnåelig. Musiken var inte i min stil men Whitney Houstons första skiva följde med hem ändå, mycket för gudinnebilderna på fram- och baksida av omslaget. Det kan ha varit en av de sista jag köpte på vinyl. En av de sista där den stora bildytan spelade roll för inköpet.

Hemma fyllde rösten lägenheten. Hon sparade sin kärlek för mig! Ja, man kunde ju drömma.

 

One response to “Jag sparar all min kärlek

  1. Hon var en av mina favoriter. Hennes röst var gudomlig och hade en fantastisk scenvana. Trist bara med hennes liv som inte var så rosenröttt.
    En av dina facebookvänner. Ps. Hoppas ni överlever snön och skönt att veta att katterna har det så bra hos er 😉

Kommentera

