Min känsla för snö

20120206-175012.jpg

Under tiden som trafikkaoset efter lördagens på det hela taget lätta snöfall över Rom lägger sig börjar jag reflektera över min relation till denna nederbörd. Jag inser att, trots allt, det är inte helt fel med en vit yta som lyser upp. Det kan till och med bli riktigt vackert. Det är nog inte snön i sig självt som skrämt iväg mig till Medelhavsbreddgrader.
Nu, när jag återser snön för första gången på flera år, upplever jag dessutom en oväntad fördel. Trafiken! Då ingen vågar sig ut är vägarna öde. Äntligen kommer man fram i tid.

Kommentera

