Dessa skor

Jag har svårt att lämna 1967 på min väg genom livet. Det känns fortfarande som ett av de år som betytt mest. Jag flyttade till Stockholm, en familj återförenades, jag trodde på sommaren. Kanske det bästa sättet att återuppleva detta år var att gå på Paul McCartneys konsert nyligen.  Nostalgin var total, kärlek var allt vi behövde.

Under konserten kommer jag på mig själv att spana på hur Paul är klädd. Hur mycket Beatle är han än idag? Där jag sitter får jag lita på storbildsskärmen och till sist kommer en zoom på byxor och skor. Jag nickar nöjt. Han bär fortfarande Beatle Boots, ett par kängor med klack och resår. Likadana som de han och John Lennon en gång såg i ett skyltfönster i London och sedan köpte till hela bandet.

Numera använder jag själv bara Beatle Boots. De funkar till jeans, till kostym och nästan även till frack bara de är tillräckligt putsade. Så mycket har det där bandet ifrån Liverpool betytt. Jag till och med väljer skodon i deras stil.

3 responses to “Dessa skor

  1. Fin blogg! Mamma

  2. Fin blogg. Mamma

  3. Pingback: Fab gear | 4 trappor över gården

Kommentera

