En uppskjuten återstart är också en återstart

Idag var det meningen att höstens träning skulle komma igång. Slöfocken, som i och för sig kämpade sig igenom tre tvåtimmarspass i veckan under hela augusti under noggrann uppsikt av vår plågoande Loredana, skulle komma igång med de mer regelbundna dagliga timmarna på gymmet. I morse packades sålunda väskan, skorna snörades och handdukarna veks ihop för att vara väl förberedd. Med träningsväska i högsta hugg påbörjas vägen mot en återstart, bara arbetsdagen var slut, då …

Väl på jobbet tar arbetsuppgifterna vid. Möten ska förberedas, genomlidas och protokollföras. Dokumentation och presentationer ska samlas ihop och publiceras på alla de rätta ställena, och tiden börjar gå. Sliten av dåliga servrar, långsamma nät och usla operativsystem blir jag så småningom klar, så klar att jag med gott samvete kan checka ut och ärligt svara nej på frågan finns det något mer att göra just idag. Då är klockan sen, för sen, huvudet tungt, för tungt och viljan liten alldeles för liten.

Ett reklamationsärende, varför köpte jag något det stod Microsoft på, blev en ursäkt och köpcentret med sin hamburgerbar lockade mer än det svettiga gymmet. Så småningom växer det dåliga samvetet och på vägen hem passeras gymmet. Det är helt tomt. Jag har inte missat mycket. Höstprogrammet är dock ute och jag får med mig en kopia. Passen börjar på måndag säger de på min väg ut. Återstarten får nog vänta tills dess.

Kommentera

