Jag hatar kaos (på gymet)

I god tid som vanligt sitter jag på spinningcykeln och värmer upp medan de andra tar plats men på något sätt funkar det inte idag. Cyklar välts, det klagas på tomma batterier i de i stort sett oanvändbara displayerna, det italienska kacklet utbryter och pågår sedan långt in i ”Ring my Bell”, medan den lätt oorganiserade men annars duktiga ledaren springer runt och försöker skapa ordning. Det lyckas, men då har det redan gått tio minuter. Koncentrationen infinner sig aldrig, jag hittar aldrig den närmast meditativa känslan. Trots det tar jag ut mig mer än vanligt, det är min träning trots allt.

Det är väl det här som är skillnaden mot att gå på ett ”riktigt” gym där de är beroende av sina kunder och, som jag gjorde idag, att gå på hobbypasset på jobbet. Man får vad man betalar för.

———

Andra bloggar om

Kommentera

