Bloggleda

Josh rapporterar om sin , om sin känlsa att orden inte flödar ut över tangentbordet längre och om hur hans blogg blivit politisk vilket aldrig var meningen. Jag kan förstå honom.

Jag har inte hållit på lika länge och är inte säker på att jag kommer att fortsätta lika länge som han gjort. Det är inte alltid jag hittar saker att skriva om. Vad i mitt lilla liv skulle vara intressant för andra att få del av?

Sedan märker också jag hur bloggen byter skepnad. Det var aldrig meningen att frågan om liv och död, frågan om rätten till våra egna beslut i de svåraste frågorna skulle bli det huvudsakliga temat. Min pappas sjukdom och de tragiska historierna om Eluana och Linnea har fångat mitt intresse och skapat tankar som blivit ord på bloggen. Ord som får mig att inse att jag har åsikter som jag inte var fullt medveten om. Som att jag är ”pro-choice” och vill ge varje människa rätten att bestämma över sina egna liv så långt det går. Som att jag inte gillar när överhögheter som kyrka och stat vill lägga sig i.

Bloggledan går på så sätt ofta över. Statens och kyrkans iver att lägga sig i tycks ju aldrig sina.

One response to “Bloggleda

  1. Din text väcker en liten tanke som har legat latent i mitt huvud. En tanke om att idéer aldrig uppstår i vakuum och att det är just det som gör bloggosfären och Internet så fantastiskt. Eftersom vi publicerar våra tankar och därmed vässar oss mot varandra, och då händer det också att man inser att man har åsikter som man inte visste att man hade. Kanske är det den möjligheten som skrämmer den gamla makten som staten, kyrkan och media.

Kommentera

