En far, en son och en kall öl

Vad är viktigast på en ? Vad är det som födelsedagsbranet kommer att komma ihåg? De flesta av oss som hunnnit sluta dregla över paket ifrån leksaksaffären svarar nog: Omtanken, att bli ihågkommen.

Sålunda köper jag öl på Systemet som jag lägger i kylen för att sedan ta med till pappa när han fyller år där på korttidsboendet i Midsommarkransen. som vi kan dela när jag sitter vid sängkanten, som vi kan dela när jag får hör hur han mår, hur det går. Så delar vi en stund och våra tankar tillsammans med en kall öl.

Han mår bra och återhämtar sig ständigt. Färdigheterna kommer tillbaka en efter en efter hjärnblödningen. På det hela taget är han piggare än vad jag själv är. Det känns bra, det känns bra att vi fick dela en kall öl igen.

Kommentera

