En pappa, en dotter och en tripp till the Wonderwall

Upplevelser lär ha varit . Klapparna kom i kuvert fyllda med biljetter till nära scener eller avlägsna destinationer. Själv fick jag det förra och fick lägga ut för det senare. Dotern ordnade biljetterna till scenen, jag själv den till destinationen: Marseille, Provence, Frankrike. Det blev en resa på blott lite mer än tjugofyra timmar, en resa som jag kommer att minnas med värme. Tillsammans upplevde vi milda vinterdagar på gatuserveringarna. Vi upptäckte att transporter och tunnelbana funkar även i Marseille men bara till klockan elva. Vi hann prata om annat än det vanliga tjatet, om livet och framtiden.

Vi fick också uppleva bröderna Gallagher och deras , som ju ska varaväg nedåt. Det är svårt att tro efter konserten och jag undrar stillsamt hur bra de verkligen var när de var som bäst om detta ska anses dåligt. Det jag såg var helt klart bland de bättre tekniskt genomförda jag sett. Arrangemang och organisation sköttes med professionalism. Belysning och ljud var maffigt och överväldigande. Trummorna och basgitarren träffade takten i bröstkorgen ständigt med precision. De numera klassiska hitsen framfördes med sedvanlig och förväntad attityd i ett förträffligt tempo. Vad kan man mer förvänta sig, de är trots allt bara ett rockband, ett av nittiotalets största. Det fick vi se i arbete, ett arbete på the Wonderwall som både underhöll och imponerade.

Nu är det dock första gången på många år jag såg ett band i den här klassen, det kan kanske bli ännu bättre med dagens mått. har säkert blivit helprofessionell under de tjugo jag inte följt den. Antalet scenarbetare med uppdrag att hålla instrumenten stämda tydde på det. På så sätt lockade det här till mer. Upplevelser får bli nästa års julklapp också.

Kommentera

