Who are you?

Det pågår en omröstning om Sveriges bästa bloggar där många av mina favoriter är nominerade. Hax, Emma och Oscar ingår alla i min dagliga Internetbrief genom förträffliga Google Reader och det är svårt att välja. Till sist, trots Emmas välskrivna och viktiga inlägg, har jag dock bestämt mig för att ge Blogge min röst. Han är den som mest envist försvarar vår frihet i stor mening.

I en annan kategori finns en annan favorit, Mymlan, som i en post undrar Who are you? Här kommer mina svar som en trogen Mymlanläsare:

1. Är du man eller kvinna?
Man

2. Ålder?
Drygt femtio, följer du Facebooklänken till höger hittar du alla detaljer.

3. Var bor du?
Jag bor sedan 15 år i Italien, strax söder om Rom.

4. Familj? (gift, sambo, särbo, bor hos föräldrarna, antal barn etc)
Jag är gift och har två döttrar som båda precis har flyttat i unga år. Det känns tomt.

5. Vad har du för utbildning?
Jag har en civilingenjörsexamen från ElektrotekniklinjenKTH. Att jag orkade med all matematik…

6. Sysselsättning? (yrke, arbetslös, studerande etc)
Jag jobbar på European Space Agency som handläggare, projektledare och allmän byråkrat med kvalitetsfrågor som personlig specialitet. Vi sysslar speciellt med fjärranalys och försöker få fart på europeisk industri inom området.

7. Tror du Gud, eller något annat liknande?
Nej, jag tror inte på någon högre makt eller något högre väsen och definierar mig därför helt ärligt som ateist. Jag tror däremot på människan och dess förmåga att lösa problem, en förmåga som när den verkar i grupp mycket väl kan verka övermänsklig.

8. Vad är meningen med livet?
Meningen med livet är att få barn och på det sättet sprida generna och hålla arten vid liv. Ja, jag vet, jag låter som Blogge.

9. Hund eller katt?
Både och. Vi hade hund när jag växte upp i Stockholm. Nu befolkar katterna trädgården i Rocca di Papa.

10. Hur använder du din fritid?
Jag har inte haft mycket fritid då arbete och vardagsliv med skolor och hus krävt det mesta av min vakna tid. Sedan flickorna flyttade har det blivit mer tid över som jag kan lägga på att vara med hustrun, på gymmet och på att hänga på nätet.

11. Hur länge har du läst mymlan?
Något år.

12. Hur hittade du till mymlan?
Blogge länkade.

13. Hur ofta läser du här?
Dagligen.

14. Vad får dig att återvända hit?
Din personliga syn på livet, dina ärliga försök att ta dig an de stora frågorna.

15. Har du träffat mig?
Nej.

16. Har du en egen blogg? (självklart vill jag i så fall ha adressen till den)
Det här är min blogg, den handlar om mig.

17. Hur många bloggar läser du? (tipsa gärna om dina favoriter)
Jag läser ett tjugotal bloggar regelbundet, förutom de redan nämnda följer jag speciellt Rasmus på Copyriot för hans insiktsfulla kommentarer och analys och Johan Ingerö för hans humor och underhållningsvärde.

18. Läser du via RSS eller brukar du komma direkt hit?
Jag använder numera Google Reader för att rutinmässigt följa utvalda bloggar, din är en av dem.

19. Mikrobloggar du? (i så fall var?)
Nej, men jag uppdaterar status på Facebook åtminstone dagligen.

20. Något annat du vill berätta om dig själv eller dina nätvanor?
Nätet har blivit mitt viktigaste sätt för att hålla kontakt och att hitta information, mycket tack vare er, alla duktiga svenska bloggare.

—————–

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

