Det här är min blogg, den handlar om mig

Bloggare ska tydligen ha en bloggstrategi för att bli framgångsrika. Vi ska kunna svara på frågor som:
Varför startar du bloggen?
Vad vill du skriva om?
Hur ofta vill du uppdatera bloggen?
Vad kan du skriva om på lite längre sikt? Håller ditt ämne i flera månader, eller ens år, med den uppdateringstakt du tänkt dig?
Vad har du för mål med bloggen? Är du ute efter läsare, att tjäna pengar, sälja en produkt, eller något annat?

Jag startade den här bloggen i ett ögonblick av hybris utan större reflektion. Här skulle bloggas om prylar och politik. Kommentarer till dagsaktuella teman skulle regelbundet förmedlas till omvärlden. Nåja, redan någon vecka senare insåg jag det orimliga i den ambitionen och formulerade om målen.

Den här bloggen är min, den handlar om mig. Jag kommer att uppdatera när det behövs, när jag har något att berätta. Jag har inga andra mål än att berätta min egen historia. Jag hoppas att den håller så länge livet håller.

——————–

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 responses to “Det här är min blogg, den handlar om mig

  1. Pingback: Who are you? « 4 trappor över gården

  2. Ska läsa igenom din blogg. Jag börjar på en låg nivå så min väg är nog lång och krokig.
    GustafE

Kommentera

