Carpe Diem – Fånga dagen

Hustruns moster, Gudrun, gick nyligen bort. När de nära efter det tragiska ögonblicket besökte hennes lägenhet hittade de ett handskrivet meddelande. Ett meddelande till oss alla som påminner om vår skyldighet att fånga dagen, att inte lita på morgondagen. Carpe diem quam minimum credula postero! som redan Horatius uttryckte det.

Gudrun! Jag ska nu följa din uppmaning. Jag ska fånga resten av den här dagen och göra den till min. Jag ska avsluta de tankar jag har och fånga dem här på bloggen. Jag ska sköta mig och komma i säng i tid.

Morgondagen som jag inte har löfte om ännu ska jag också fånga när jag får. Jag ska se till att komma iväg på spinning så att jag sköter min kropp, se till att de liggande arbetsuppgifterna blir avslutade och se till att komma tillbaka till de vanliga rutinerna.

——————-

Läs även andra bloggares åsikter om

One response to “Carpe Diem – Fånga dagen

  1. Pingback: Att fånga en måndag « 4 trappor över gården

Kommentera

