Bloggen, en plats för mina tankar

Vad ska jag med en blogg till? Undrar jag så här någon vecka efter att jag skapat den. Inte ett enda inlägg har det blivit, trots att idéerna har funnits. Kanske har ambitionen varit för hög och idéerna för svåra, det jag skriver ska trots allt vara korrekt och gå att förstå. Eller har kanske inte tid och ork stämt med ambition. Det har varit lättare att sätta sig med en öl och slösurfa eller titta på något mer eller mindre meningslöst på TV.

Idag insåg jag dock nyttan av en blogg. Den kan vara en plats för mina tankar så att jag slipper släpa runt på dem. Så att jag kan få ut dem ur huvudet så att det finns plats för nya tankar. Ett skåp för det mentala bagaget helt enkelt. Som sådant blir det nog mer privat än vad jag tänkt och mindre diskuterande eller ältande som några som känner mig väl skulle säga.
Därför, välkomna till mitt skåp av tankar.

One response to “Bloggen, en plats för mina tankar

  1. Klart att jag kommer att läsa dina tankar om du vill dela med dig av dem 🙂
    Lycka till med bloggandet!

Kommentera

